Батькам





Раціональний режим дня школяра — це такий розпорядок усього життя дитини, що забезпечує високу працездатність, сприяє збереженню та зміцненню здоров’я. Певні дії, які повторюються щодня, автоматизують життєві процеси і тим самим полегшують і прискорюють їх, мають суттєве значення для нервової системи і діяльності організму в цілому.
За відсутності строго встановленого часу для підготовки домашніх завдань учні значно довше залучаються до роботи, тому якість її виконання гірша.
Неправильне чергування різних видів діяльності, скорочення тривалості нічного сну і часу відпочинку, у першу чергу на відкритому повітрі, призводить до швидкого виснаження нервової системи, в результаті чого працездатність школяра знижується, з часом можуть виникнути різні захворювання, що впливає на причину неуспішності.
Недотримання режиму дня, зокрема, вимагатиме більше часу на приготування заданих домашніх завдань. При підготовці до уроків можна значно заощадити час, якщо почати підготовку  з більш легкого предмета, і лише потім перейти до більш складних завдань. Якщо заняття тривають тривалий час, то через годину зазвичай настає спад працездатності дитини, для відновлення якої потрібні паузи. Такі паузи організують на шкільних заняттях, тому діти вміють виконувати їх самостійно. наприкінці доречно виконувати домашні завдання з улюбленого шкільного предмета, оскільки інтерес до нього допоможе успішно впоратися із завданням, незважаючи на певне стомлення. Після занять відновленню працездатності найкраще сприятиме зміна діяльності: стануть  у пригоді прогулянки на свіжому повітрі, допомога у хатніх справах, рухливі ігри.
Розвиток дітей молодшого шкільного віку триває інтенсивно, але при цьому досить рівномірно. Тому для розвитку молодшого школяра необхідно забезпечити повноцінне і збалансоване харчування — як у кількісному, так і в якісному відношенні. Не менш важливо закріпити у дітей цього віку основні гігієнічні навички, привчити їх до пунктуальності.
Із самого початку намагайтеся навчити дитину самостійно правильно розподіляти свій час: для виконання заданих додому уроків (це відбуватиметься в 2-му класі, адже домашні завдання задають лише з 2-го класу), чергувати різні види занять зі шкільних дисциплін, не забувати робити перерви між заняттями тривалістю 10–15 хвилин для того, щоб позбутися напруження і дати відпочинок очам. За уважної та активної роботи на уроках, школярам молодших класів для приготування домашнього завдання цілком достатньо однієї години.
З початком навчання разом із дитиною організуйте зручний куточок для занять: стіл і стілець, полиці для книг, якісне штучне освітлення. Нехай дитина на свій смак обере канцелярське приладдя, настільні прибори (наприклад, настільну лампу). Це сприятиме створенню позитивного робочого настрою. Неправильно організоване освітлення і неправильно дібрана висота столу і, відповідно, стільця дуже часто призводять до порушення зору та постави. Тож нехтувати цим не варто. і спочатку необхідно стежити за тим, як сидить дитина під час занять.
Украй важливе значення для розумової працездатності молодшого школяра має режим його харчування і режим пасивного відпочинку — сну. Наприклад, заняття, що проводять відразу після обіду, так само, як на голодний шлунок, дуже малопродуктивні. А ось помірна рухова активність після прийому їжі або сну, навпаки, забезпечує надалі хорошу розумову працездатність. Для відновлення роботи серцево-судинної, нервової, дихальної та м’язової систем організму молодшого школяра йому потрібен правильно організований нічний сон тривалістю 9–10 годин. Якщо ваша дитина швидко засинає, спить спокійно і глибоко, легко прокидається вранці, то це свідчить про правильно дібраний режим дня.
День школяр повинен звикнути починати з ранкової гімнастики, комплекс вправ для якої добирають з урахуванням його здоров’я. Її тривалість зазвичай не перевищує 10 хвилин, зміст — п’ять–сім вправ. Гімнастика допомагає дитині остаточно прокинутися, і вона легше вписується у подальший навчальний процес. Молодшим школярам потрібно якомога більше часу перебувати на свіжому повітрі. Організуйте вашій дитині прогулянки, активні ігри на повітрі не менше трьох годин щоденно. Добре, якщо половина від цього часу припадатиме на перерву між шкільними заняттями і розумовою працею вдома. Не рекомендується  і надто підвищена рухова активність. Не варто зловживати активними іграми: катання на ковзанах або на лижах не повинно тривати більше ніж дві години, гра в футбол — більше ніж годину.
Слід навчитися рівномірно розподіляти виконання домашніх завдань на тиждень. наприклад, у дні, коли є уроки фізкультури, письмових завдань буде менше. Отже, школяр цілком міг би виконати завдання наперед. Творчий підхід дитини до виконання домашніх завдань потрібно підтримувати, формувати у дитини позитивне ставлення до навчального процесу.
Пам’ятайте: закладене в цьому віці ставлення до навчання дитина пронесе через усі шкільні роки.
ПРАКТИЧНІ ПОРАДИ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ЗАНЯТЬ І ВІДПОЧИНКУ ДИТИНИ

        При складанні режиму дня необхідно з’ясувати його основні етапи, перш за все — час підйому і час відходу до сну. Це визначить відрізок часу, протягом якого необхідно поділити всі елементи режиму дня.
Найбільш доцільний час пробудження — 7 година ранку.
        Значне місце повинно бути відведене ранковій гімнастиці, під впливом якої активізується обмін речовин, підвищуються функції нервової системи, покращуються дихання і кровообмін. Ранкова гімнастика сприяє формуванню правильної постави людини і, безсумнівно, підвищує рівень загальної фізіологічної підготовки до робочого дня. Її тривалість — приблизно 10–15 хв.
        Домашні навчальні завдання є важливою ділянкою самостійної роботи в процесі навчання. Не слід починати приготування уроків відразу після повернення зі школи. Уроки слід починати робити після обіду та прогулянки на свіжому повітрі, під час якої дитина встигає відпочити (приблизно 1 год).
        Для учнів 6–7 років після завершення занять у школі обов’язковий післяобідній відпочинок (для шестирічних дітей сон повинен бути не менше ніж 1,5–2 год, для семирічних — 1 год).

        Тривалість перебування школярів на повітрі повинна складати у молодшому шкільному віці не менше ніж 3–3,5 год (у старшому віці — 2,5–3 год)
        Для підготовки домашніх завдань повинен бути використаний учнівський стереотип: через 35–45 хв занять необхідна коротка перерва. Під час перерви необхідно провітрити кімнату, зробити фізкультпаузу.
        Для підвищення працездатності під час виконання домашніх завдань його доцільно починати завжди в один і той самий час. При довготривалих заняттях після другої години необхідний відпочинок на відкритому повітрі. Введення активного відпочинку на повітрі сприяє підвищенню працездатності.
Вільний час учні використовують за інтересами. Для цього в режимі необхідно передбачити: для школярів молодшого віку — 1–1,5 год (середнього і старшого — 1,5–2,5 годи на добу).
Вільні години слід надавати після приготування домашніх завдань. Водночас слід регламентувати діяльність, пов’язану зі значним напруженням зорових функцій — таку, як перегляд телевізійних передач, робота на комп’ютерах. Рекомендована тривалість перегляду телевізійних передач: для молодших школярів — до 1 год (для школярів середнього віку — 1,5 год, для старшокласників — 2 год і не частіше, ніж двічі–тричі на тиждень).



Схема режиму дня молодшого школяра (орієнтовна)
7:00 — підйом.
7:05 — ранкова зарядка.
7:15 — умивання та водні процедури.
7:20 — сніданок.
7:50 — дорога до школи.
8:30–11:05 — заняття у школі, закінчення трьох уроків.
11:05–11:25 — велика перерва.
11:25–13:15 — продовження занять у школі.
13:15–14:00 — вільний час, обід.
14:00–15:00 — сон для учнів перших класів та для дітей з ослабленим здоров’ям.
15:00–15:30 — відпочинок на свіжому повітрі: прогулянки, ігри.
15:30–17:00 — виконання домашнього завдання, читання книг, відвідування гуртків.
17:00 — підвечірок.
17:30–19:00 — прогулянка, ігри на свіжому повітрі.
19:00 — вечеря.
19:30–21:00 — читання художньої літератури, домашні ігри, перегляд дитячих телепередач.
21:00 — водні процедури, сон.


 

Комментариев нет:

Отправить комментарий